Informatie over het vervangen van de warmtemeters
In de nieuwsbrief van juli hebben wij u geïnformeerd over het vervangen van de warmtemeters. Inmiddels hebben wij hierover bericht ontvangen van ISTA.
De werkzaamheden staan gepland voor maandag 16 t/m vrijdag 20 september 2024.
Alle bewoners ontvangen een aankondigingsbrief met de nodige gegevens voor wat betreft het dagdeel en tijdsblok. In deze brief vindt u een QR-code die verwijst naar alle relevante zaken, zoals stooktips, aflezen van de meters et cetera.
De niet in het gebouw wonende eigenaren worden separaat door Newomij op de hoogte gebracht, zodat zij hun huurders kunnen informeren en er voor zorg kunnen dragen dat de monteur terecht kan om de werkzaamheden uit te voeren. Het is te allen tijde mogelijk om in overleg met de uitvoerende organisatie de afspraak te verzetten of te verplaatsen. Wanneer dit niet gebeurt en de monteur niet terecht kan zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Pas na ontvangst van de brief waarin de planning wordt vermeld kunt u contact opnemen om de afspraak te verzetten!
De meterstanden van de aanwezige meters worden opgenomen; daarna worden deze verwijderd waarna radiografische meters worden geplaatst.
Wij maken u er op attent dat de huismeester NIET inzetbaar is om toegang te verlenen aan de monteur.
De uitgebreide informatie van de uitvoerende partij treft u hierbij aan:
- De montage van de warmtemeters dienen te geschieden via een vooraf opgestelde Europese Norm, de zogeheten NEN-834 norm. Dit is een vastgelegde procedure voor plaatsing van de warmtemeters waar de monteurs niet vanaf mogen wijken.
- Wanneer een bewoner niet in staat is een geheel dagdeel te wachten, dan kan Decon dit tijdsblok verkorten. De bewoner kan dan contact met Decon opnemen voor het maken van een (tijds)afspraak op ma/wo/do/vrij tussen 10:00 en 14:00 uur.
Ook buren, vrienden of familie (18+) mogen toegang tot de woning verlenen. Het is wel belangrijk dat deze persoon dan meeloopt met de monteurs. Onze monteurs gaan nooit zonder begeleiding naar binnen. Het is verstandig dat de bewoner in zo’n geval contact opneemt met Decon via het telefoonnummer 085- 0410000 op ma/wo/do/vrij tussen 10:00 en 14:00 uur om dit door te geven. - Mocht de bewoner niet bezocht zijn binnen het afgesproken tijdsblok, is het verstandig dat de bewoner contact opneemt met Decon (in geval van file, kapotte deurbel etc.).
- Het is belangrijk dat de bewoners de ruimtes goed vrijmaken rond de radiatoren. Het komt voor dat dit niet gebeurt. Als er een blokkade (zoals een kast etc.) voor de radiatoren staat, dan kunnen en/of mogen onze monteurs hun werkzaamheden niet uitvoeren.
- Heeft de bewoner een ombouw en/of voorkapping om de radiatoren heen zitten, dan dienen deze van tevoren verwijderd te worden.
Bericht van AVALEX
Wij ontvingen op 6 augustus jl. een brief van Avalex met de volgende inhoud.
ln het restafval dat wij inzamelen met verzamelcontainers, is een toename van grofvuil geconstateerd. Dit moet veranderen! Onze afvalverwerker voor restafval accepteert dit namelijk niet meer. Er mag absoluut geen grofvuil meer in het restafval zitten. Geen matras, geen pallet, geen groot stuk plastic, geen meubel of witgoed. Feitelijk alles wat niet in een normale vuilniszak past. Voor de inzameling van de verzamelcontainers geldt dus voortaan dat we deze niet legen als er grofvuil in zit. Er wordt alleen fijn huishoudelijk restafval ingezameld. Dus alleen huishoudelijk restafval dat past in een huisvuilzak. Voor grofvuil dient een aparte afspraak gemaakt te worden door bewoners. Dit kan via de Avalex App of via de website: avalex.nl/grofvuil. U wordt verzocht deze informatie te delen met de gebouweigenaar / de bewoners van dit gebouw en toe te zien op naleving hiervan. U treft tevens een poster aan die in de betreffende containerruimte boven de restafval container gehangen kan worden. Op deze poster staat wat er wel en niet in het restafval mag.
In het verleden hebben wij al meerdere malen in de nieuwsbrieven aangegeven dat het verboden is om puin e.d. in de containers te gooien. Nogmaals graag uw aandacht hiervoor! Daarbij geldt ook dat als u zaken die niet thuis horen in de container doet deze niet worden geleegd en u dus hierdoor de beschikbare mogelijkheden (lees: lege containers) voor alle medebewoners ernstig beperkt.
Nog maar weer even ter herinnering.
Wilt u geen zaken achterlaten op het bankje in de hal bij de liften? Dit leidde enige weken geleden weer tot troep in de hal en op het parkeerterrein. Zoals al eerder aangegeven: wanneer u zaken kwijt wilt waarvan u denkt dat anderen hier plezier van kunnen hebben zijn de diverse kringloopbedrijven in Delft er vaak erg blij mee.
Fietsen op de galerij.
Als het voor u te veel moeite is om uw fiets in de berging te plaatsen of u wilt uw kostbare vervoermiddel mee nemen om op te slaan in uw appartement dan is het zeker niet de bedoeling om u op de galerij al fietsend te verplaatsen. Dit zien wij toch eigenlijk als een gewoon “looppad”; vandaar dat we ook nog maar eens aangeven dat voorwerpen op de galerijen de normale doorgang niet mogen belemmeren. Het is fijn als u of een naaste bij een calamiteit snel kan vertrekken of kan worden vervoerd in een rolstoel of bijvoorbeeld op een brancard!
Kortom: HET IS VERBODEN OM OP DE GALERIJEN TE FIETSEN!!