Afvoer van huisvuil, papier en PMD
Vindt u het ook zo prettig om in principe op elk moment van de dag/week uw huisvuil e.d. te kunnen wegbrengen naar één van de vuilhokken beneden bij ons gebouw? Je hoeft niet na te denken wanneer de vuilniswagen nou ook al weer komt of op welke dag een container buiten moet staan! Wie hier wel over na moet denken is de huismeester en tijdens diens afwezigheid de medewerker van het schoonmaakbedrijf. Een aantal weken geleden is hij in het weekend een keer NIET in de flat geweest en bij binnenkomst in vuil hok B was de ravage niet te overzien. Grote en dus niet platgemaakte kartonnen verpakkingen blokkeerden de papiercontainers. De PMD-container was gevuld met afval voor de normale grijze containers en de huisvuilzakken stonden opgestapeld. Laten we proberen hier wat beter mee om te gaan.
Geluidsoverlast, met name bij klussen
Regelmatig komt het toch nog steeds voor dat er klachten zijn over het uitvoeren van overlast veroorzakende werkzaamheden op tijden dat dit niet toegestaan is. Wilt u in dit verband rekening houden met de daarvoor geldende afspraken? Het heeft ook niet veel zin om bijvoorbeeld de huismeester te bellen als niet duidelijk is door wie e.e.a. wordt veroorzaakt. Gaat u dan liever eerst zelf op onderzoek uit. In de laatste nieuwsbrief hebben wij hier ook al aandacht aan besteed.
Contactgegevens/sleutels
Eveneens in de nieuwsbrief van januari jl. hebben wij u geïnformeerd over de mogelijkheid een reservesleutel af te geven aan onze huismeester. Daarnaast willen wij ook aangeven dat u een contactadres door kunt geven. Dit hebben wij nagevraagd bij Newomij VvE Beheer en zij kunnen deze gegevens opslaan in het eigenarenbestand. Wij zijn tot dit idee gekomen naar aanleiding van een vervelende gebeurtenis in februari jl. Zeker wanneer u alleen woont en geen groot sociaal netwerk heeft is het prettig wanneer wij als huismeester en bestuur eventueel contact op kunnen nemen met een naaste of met iemand die over een sleutel beschikt. Bij een calamiteit kan de huismeester als hij een reservesleutel heeft wel uw appartement betreden, maar verder eigenlijk niets anders doen dan in contact te treden met een belanghebbende.
Bereikbaarheid M. Querol
Al meerdere malen hebben wij laten weten dat onze huismeester in principe, zeker voor ernstige calamiteiten, 24/7 bereikbaar is. Wanneer er een probleem is waarover u hem wilt spreken zou het prettig zijn als u hem hierover informeert op werkdagen tussen 08:00 en 16:30 uur. Helaas komt het regelmatig voor dat iets dat al enige tijd gaande is pas na een aantal dagen wordt gemeld en de huismeester dan op vrijdagavond of in het weekend gebeld wordt. Dus nogmaals:
Alleen in noodsituaties kunt u in de avond of in het weekend contact met hem opnemen!
Om te bepalen of zijn aanwezigheid direct en dringend noodzakelijk is, is het handig om van het probleem een foto te maken en deze aan hem per app door te sturen.