Nieuwsbrief – juni 2023

Betonwerkzaamheden/reparaties.
Vanaf half april jl. zijn medewerkers van de fa. SealteQ op de diverse verdiepingen aan de balkonzijde bezig met werkzaamheden aan de betonconstructie. Ongetwijfeld is dit velen van u niet ontgaan. De uit te voeren reparaties zorgen voor geluidsoverlast. Met SealteQ is afgesproken dat men pas vanaf 08:00 uur begint met de werkzaamheden die gepaard gaan met veel geluid.

Wij begrijpen dat dit niet prettig is en mogelijk uw normale dagelijkse ritme (ernstig) verstoort. Helaas is het totale project absoluut noodzakelijk voor het behoud én de veiligheid van ons gebouw. Naar verwachting zal de mogelijke overlast nog duren tot het einde van de zomer. Er moet zeker v.w.b. het aanbrengen van de coating rekening worden gehouden met de weersomstandigheden. In de nieuwsbrief van maart jl. hebben wij gemeld wat er wel en niet ‘mag’ als de renovatie van de balkons is afgerond. Wat bijvoorbeeld niet gebruikt mag worden zijn chloorhoudende middelen.

Wij willen u er op attent maken dat allerlei andere zaken (o.a. vermeld in het MJOP) tot nader order niet zullen worden uitgevoerd. Dit hebben wij ook aangegeven in de nieuwsbrief van november 2022.

Een ander wel op korte termijn uit te voeren project is het verwijderen van de gele tegels rondom de galerijen en borstweringen. Deze laten los en kunnen zeker schade en/of letsel veroorzaken wanneer ze naar beneden vallen. Ook dit heeft weer alles te maken met veiligheid.

Glasvezelkabel KPN.
Tot op heden hebben wij van deze organisatie niets meer vernomen over de eventuele voortgang. Dit heeft verder op dit moment geen consequenties voor klanten van KPN. Vanzelfsprekend zullen wij u op de hoogte houden.

Tijdelijke Tegemoetkoming Blokaansluitingen (TTB).
De aanvraag hiervoor zal worden gedaan en administratief worden verwerkt door Newomij. Op dit moment is nog niet bekend wanneer de uitkering plaats zal vinden. De aanvraag kan worden ingediend tot 30 september a.s. Wanneer de aanvraag bij de belastingdienst binnen is heeft deze organisatie in totaal 2 x 13 weken de tijd om de beschikking af te geven.

Bereikbaarhed voorzieningen t.b.v. door de huismeester uit te voeren werkzaamheden.
Het is fijn om te vernemen dat er over het algemeen gehoor gegeven is aan de oproep op balkons leeg te maken i.v.m. de betonwerkzaamheden. Anders is dit soms gesteld met de ruimtes in de appartementen en met name in de kelderberging. Wanneer er reparaties en/of vervangingen noodzakelijk zijn wordt de huismeester regelmatig geconfronteerd met materiaal dat dusdanig “in de weg” staat dat het bijna onmogelijk is om op een goede en snelle manier te kunnen werken.

Misschien kunt u in uw eigen appartement en kelder de situatie eens kritisch bekijken en mogelijk maatregelen nemen?

Vergeet u dit nier?
Laat geen spullen achter in de centrale hal op of bij het bankje bij de liften. Als u lege dozen heeft en deze in de blauwe containers wilt achterlaten is het de bedoeling dat deze ‘platgemaakt’ worden alvorens u ze er in gooit. En het is nog steeds een rommelig geheel voor wat betreft de fietsen en andere vervoermiddelen op het voorterrein. Gebruik uw kelderbox of de daarvoor bestemde rekken op het plein.

En nog een paar aandachtspunten.
In de zomer wordt meer gebruik gemaakt van de balkons en de galerijen. Het is zeker niet de bedoeling om als u rookt de peuken naar beneden te gooien. De afgelopen weken zijn er al meerdere kleine brandjes geweest. Dit ging om een brandend zadel op een fiets, beschadigde ruitenwissers op een auto en meerdere vuurtjes in de tuin achter de flat.

Zoals eerder gemeld lijkt de tuin af en toe op een vuilnisbelt. Het is de bedoeling dat u alle zaken die u kwijt wilt niet naar beneden gooit, maar verzamelt en wij verwijzen u nogmaals naar de containers die voor iedereen beschikbaar zijn. Fijn als u hieraan meewerkt. Dat is wel zo sociaal!

Daarnaast nodigt het weer u mogelijk uit om de barbecue aan steken. Wij wijzen u er nogmaals op dat dit niet is toegestaan!

Wellicht ten overvloede wijzen wij u op de aanwezigheid van camera’s in het gebouw. Deze zijn aangebracht voor ons aller veiligheid. Vanzelfsprekend zullen de beelden hiervan ook gebruikt worden indien door onjuist gedrag van bewoners en/of hun bezoek schade wordt veroorzaakt aan het gebouw of andermans bezittngen. Er zal dan zonder pardon aangifte worden gedaan.

Oproep.
Wij zijn op zoek naar nieuwe leden voor het VvE-bestuur en/of de Commissie van Advies. Naar verwachting zal één van de huidige bestuursleden eind van dit jaar aftreden.

Gezien de grootte van ons ledental en de op dit moment beperkte hoeveelheid eigenaren die deelnemen aan o.a. besluitvormingen et cetera is het van belang dat meer mensen mee gaan denken over de dagelijkse gang van zaken.

Vooral is er een ‘gebrek’ aan leden met technische kennis.

Om u een in druk te geven van de te investeren tijd: het dagelijks bestuur spreekt elkaar op regelmatige basis en meestal ad hoc. We proberen daarnaast een aantal keer per jaar – en dit ook vaak weer gebaseerd op ‘wat er gebeurt’ of ‘waarover moet er een beslissing worden genomen’ – met het bestuur en de commissie te vergaderen. Dit vindt in principe altijd in de avonduren plaats. Deze vergaderingen duren gemiddeld ca. 2 uur.

Daarnaast is er redelijk veel mailcontact om allerlei zaken door te geven.

Graag komen wij dus in contact met belangstellenden. U kunt dit kenbaar maken door een kort mailtje te sturen naar het mailadres: bestuurvve@bosboomtoussaintplein.nl

Wij nodigen u dan graag uit voor een oriënterend/kennismakingsgesprek. In overleg zal dan gekeken worden naar een bij u passende rol, ook gerelateerd aan de hoeveelheid tijd die u kunt en/of wilt besteden.