Meters op de radiatoren
Bij controle van appartement/kennismaking met nieuwe eigenaren heeft de huismeester geconstateerd dat er op radiatoren in dit huis geen meters zaten. Het is de bedoeling dat op iedere radiator in uw appartement een meter van ISTA zit, ook al gebruikt u die radiator niet. Wij vragen u dringend e.e.a. te controleren en indien er meters ontbreken dit direct te melden bij de huismeester. Vanaf 1 januari 2024 zal wanneer bij controle blijkt dat er meters ontbreken een schatting van het gebruik worden gemaakt.
Boilers
De afgelopen tijd zijn er nog al wat problemen met boilers geweest. Dit is niet alleen vervelend voor degene in wiens appartement dit gebeurt, maar ook voor de onder gelegen woningen. Wij verzoeken u om in eerste instantie te controleren of de hoofdkraan (bij de watermeter) vervangen is. Enige jaren geleden zijn de watermeters vervangen, maar niet duidelijk is of dit bij iedereen is gebeurd. U kunt dit aanvragen bij Evides en het is gratis.
Omdat het appartementencomplex uit 9 en 17 verdiepingen bestaat zijn er twee drukleidingen. Eén tot aan de 9e verdieping van 5 BAR en één van 7 BAR van 10e t/m 17e verdieping. Daarom is het verstandig een drukverschilregelaar te laten plaatsen. Niet op alle verdiepingen, de huismeester kan u zo vertellen op welke verdieping het wenselijk is. Dit is niet kosteloos. De prijzen voor dit apparaat variëren van 30 tot 100 Euro. Verder is het van belang dat de inlaatcombinatie van de boiler goed is aangesloten, ook op de afvoer.
Gebruik van elektra in de berging
Gebruik van elektra in de bergingen/keldergangen. Het komt toch wel regelmatig voor dat de zekering voor deze groep uitvalt. In dat geval werken ook de automatische deuren niet en een gedeelte van de verlichting valt uit.
Dit heeft o.a. zeker te maken met het feit dat eigenaren van elektrische vervoermiddelen hun accu laden op één van de contactdozen in de berging. Deze voorziening is aangebracht voor wanneer u bijvoorbeeld iets wilt repareren en gebruik wilt maken van elektrisch gereedschap. Het opladen van accu’s etcetera is niet toegestaan.
Beschikbaarheid huismeester
Nogmaals willen wij u wijzen op het volgende: onze huismeester is door de weeks beschikbaar van 08:00 tot 17:00 uur. Voor calamiteiten 24 uur per dag gedurende 365 dagen.
Wat is een calamiteit: wateroverlast, een gebroken ruit, een lekkende radiator, inbraak of andere spoed-eisende zaken. Als dit aan de orde is kunt u hem natuurlijk bellen op 06-22602284.
Wanneer u iets wilt weten, technisch advies nodig heeft of iets algemeens te vragen of te bespreken heeft dan kunt u contact met hem opnemen via WhatsApp op hetzelfde nummer. Het is misschien goed om er even over na te denken of u de door u gewenst informatie écht nodig heeft in het weekend of ’s-avonds laat… Mogelijk kan dit wachten tot de volgende werkdag!