Geachte eigenaar / bewoner,
Graag informeren wij u over een aantal zaken:
Warmtenet.
Zoals in de nieuwsbrief van april jl. is aangegeven blijft het bestuur de gang van zaken op de voet volgen. Er is inmiddels het nodige met alle eigenaren gecommuniceerd met betrekking tot het inrichten van een proefwoning in het gebouw. Hierover zult u op korte termijn nog nadere informatie per mail ontvangen via Newomij VvE Beheer.
Stand van zaken diverse werkzaamheden, onder andere in het kader van het MJOP.
Het schilderwerk verloopt volgens planning.
Verdere onderhoudswerken worden gezien de prijsstijgingen en gebrek aan personeel even opgeschort.
Afvoeren van afval.
Misschien wist u het niet, maar in ons gebouw wonen ± zeshonderd mensen. De hoeveelheid afval (in allerlei soorten en maten) is gigantisch. Gelukkig kunnen we dit meestal goed kwijt in de containers die twee maal per week door de gemeentereiniging worden geleegd. In deze containers kunt u het zogenaamde “restafval” kwijt. Dus:
* papier en karton dient u in de blauwe containers in vuilhok B te deponeren
* glas neemt u natuurlijk mee naar de glasbak
* klein chemisch afval kan worden ingeleverd bij de milieustraat/Gemeente.
Met betrekking tot het afvoeren van met name karton nog het volgende: de blauwe containers in vuilhok B zien er regelmatig uit alsof ze vol zijn. Dit is echter bijna nooit het geval. Het ziet er zo uit omdat gebruikers er lege dozen in (soms zelfs OP!) gooien die niet plat zijn gemaakt. Het kost extra veel werk en tijd om keer op keer de containers leeg te maken en het karton op te vouwen. Daarnaast dient u dus GEEN zakken met restafval hierin te gooien.
Wij rekenen op uw medewerking!
Grofvuil ophalen is alleen mogelijk als u dit aanmeldt bij de Gemeente. Dan is het gratis. Wanneer anderen ook allerlei zaken bij de containerhokken neerzetten, die niet gemeld zijn en dus niet worden opgehaald, moet de huismeester dat wegbrengen, tegen kosten, die wij uiteindelijk allemaal weer op ons bordje krijgen.
Nog meer afvoeren.
Wilt u regelmatig de roosters van de afvoerputjes op de galerij EN op uw balkon schoonmaken, zodat het regenwater vlot afgevoerd kan worden?
Galerijen.
Deze zijn bedoeld om over te lopen/de appartementen te bereiken en het is niet de bedoeling om hierop winkelwagens te parkeren, kinderwagens te stallen, fietsen neer te zetten of vuilniszakken te verzamelen.
Vriendelijk verzoek. (Herhaling)
In het belang van het aanzicht van de flat zou het fijn zijn wanneer iedereen zijn / haar fiets of brommer in de fietsenrekken wil zetten, of op de aangegeven plaatsen.
Het is niet de bedoeling om spullen en huisraad in het trappenhuis, de hal of op het bankje op de begane grond achter te laten. Deze zaken worden weggehaald en weggegooid door de huismeester! Dit i.v.m. brand / gevaarlijke situaties.
Brandgevaar. (Herhaling)
In veel appartementen is de huidige zekeringkast (zeer) verouderd. Zeker gezien het (in vergelijking tot de jaren 60 van de vorige eeuw) gebruik van elektra van tegenwoordig is het van belang dat iedereen over voldoende elektriciteit kan beschikken op een veilige manier.
Wij adviseren u dan ook – indien van toepassing – om bij Stedin een aanvraag te doen voor het verzwaren van de hoofdzekeringen.
Dit advies geldt vanzelfsprekend ook voor bewoners die een appartement in ons gebouw huren. Neem alstublieft contact op met de eigenaar om dit te regelen.
Tenslotte.
Als er tussentijds gevaarlijke situaties ontstaan kunt u dit altijd melden bij de huismeester die in principe bereikbaar is tussen 08.00 en 16.30 uur. Alleen bij echte noodgevallen kunt u natuurlijk buiten deze tijden om contact met hem opnemen.
Wij zijn erg blij te kunnen mededelen dat een eigenaar bereid is lid van de Kascommissie te worden. Inmiddels hebben wij deze geïntroduceerd bij de andere leden van deze commissie.